Springen naar inhoud

- - - - -

Pglv1.1

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp

#1 Paranorma

Paranorma

Starting Developer

• Leden
  • 23 berichten
    Laatst bezocht 23 jan 2013 00:51
  • LocatieOost Vlaanderen

Geplaatst op 16 januari 2013 - 17:14

Mijn eerste programmatje dat ik gemaakt heb met Visual Basic noemt PGL (Paranormale Gebeurtenissen Log)

Ik ben een absolute beginner wat VB betreft, maar ben al blij dat ik zo ver geraakt ben :P
Momenteel aan versie 1.2 aan het werken (met hier en daar een paar kleine aanpassingen)

Het programma heeft als bedoeling dat iemand een bepaalde gebeurtenis kan ingeven, die automatisch weggeschreven wordt naar een .txt bestand.
Als er nadien een nieuwe gebeurtenis ingegeven wordt dan komt deze in het zelfde .txt bestand te staan onder de eerder ingegeven invoer.

voor jullie zal hetgene ik gemaakt heb waarschijnlijk zeer makkelijk zijn om te maken, maar zelf ben ik er toch enkele dagen mee bezig geweest (nog nooit met VB gewerkt)

Screenshot in bijlage

en voor zij die het eens willen testen, hier kan je het downloaden http://paranorma.be/...ads/PGLv1.1.rar

Bijgevoegde Bestanden

#2 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3590 berichten
    Laatst bezocht 14 jul 2018 15:51
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 16 januari 2013 - 17:46

ik moet er zelf gelukkig niets invullen ;)

#3 Paranorma

Paranorma

Starting Developer

• Leden
  • 23 berichten
  • LocatieOost Vlaanderen

Geplaatst op 16 januari 2013 - 17:57

haha, voor jou gelukkig ja :D
voor mij eigelijk pech :P (want dat zou een case kunnen betekenen :P )

#4 Paranorma

Paranorma

Starting Developer

• Leden
  • 23 berichten
  • LocatieOost Vlaanderen

Geplaatst op 16 januari 2013 - 22:34

ondertussen v1.2 uitgebracht (al iets beter dan de eerste :P

voor zij die het willen testen: http://paranorma.be/...ads/PGLv1.2.rar

#5 Lunatic

Lunatic

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 122 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 21 januari 2013 - 21:31

En hoeveel paranormale gebeurtenissen zijn er al opgenomen in je logboek? En zijn dat dan recente gebeurtenissen van in je eigen omgeving/vriendenkring, of maakt dit niet uit? En wat maakt een gebeurtenis eigenlijk paranormaal?

#6 Paranorma

Paranorma

Starting Developer

• Leden
  • 23 berichten
  • LocatieOost Vlaanderen

Geplaatst op 21 januari 2013 - 21:44

Ik zal het antwoord op die vraag zo kort mogelijk proberen te houden (om niet teveel offtopic te gaan)
Ik ben onlangs gestart met een Paranormaal Onderzoeksbureau.
Bedoeling is dat mensen die denken last te hebben van paranormale dingen dat ze ons kunnen contacteren en dan gaan wij er naar toe om een onderzoek te doen naar die gebeurtenissen.
Vooral met de bedoeling om dingen te ontkrachten en te bewijzen dat ze niet paranormaal zijn.
Zo een onderzoek doen we trouwens gratis, we verdienen er niets aan, in tegendeel zelfs, dor al het materiaal dat we kopen, de benzine die we er in steken om naar de mensen te gaan,... leggen we er op toe

Bedoeling van dit programmatje:
Stel jij neemt contact op men ons omdat je denkt dat er wa aan de hand is.
In het eerste antwoord dat je gaat krijgen van ons zullen we wat uitleggen over hoe we te werk gaan en geven we de raad om een soort logboek bij te houden van gebeurtenissen die gebeuren in tussentijd dat we naar jou komen.
Om dat wat te vergemakkelijken is dit programmatje geschreven.
De mensen moeten dit niet gebruiken, ze mogen ook de dingen gewoon op papier schrijven ofzo ook he.

Dan volgt een eerste afspraak om dingen te bespreken, je verhaal volledig te aanhoren en belangrijke notities te nemen (die voor later onderzoek gebruikt kunnen worden).
Dan maken we een afspraak voor het onderzoek zelf.
Een dag of 2 voor het onderzoek zal gevraagd worden om ond de log die je gemaakt hebt te bezorgen, zodat we (als er in tussentijd nog dingen gebeurd zijn) dit kunnen toevoiegen aan het dossier.

En wat is paranormaal, al wat boven het normale gebeurd is paranormaal (tot er een effectiefe verklaring aan kan gegeven worden)

Stel dus dat jij in je eentje thuis bent, en je gaat naar de keuken en ziet plots dat er een kast open staat waarvan je 100% zeker bent dat je ze hebt gesloten, en er kan hiervoor geen verklaring gevoinden worden (tocht, deur van de kast die scheef hang en daardoor uit zichzelf open gaat, ... ) dan kan het zijn (is daarom nog steeds niet zo) dat het om een paranormale gebeurtenis gaat
En het is dat dat wij willen onderzoeken

Veranderd door Paranorma, 21 januari 2013 - 21:47.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)