Springen naar inhoud

PI

Wheezy Raspbian Image Voor Gemaakt Voor Vbib Update 05-01-2013

Wheey Raspbian

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 17:17
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 05 januari 2013 - 05:46

Deze image is gemaakt op basis on the laatste image van de Raspiberry site 2012-12-16
In dit image hadden ze de gebruikers veranderd, root-gebruiker verwijderd en Pi gebruiker had alle rechten.
Ik dit terug gezet, dus pi niet alle rechten heeft en root terug met ook het password is.: raspberry, zodat het meer beveiligd is.

Nieuw.:
*Raspi config geupdate(04-01-2013).
*Raspi config veranderd zodat er tussen 2 talen gekozen kan worden om de Config in te stellen Nederlands en Engels (zie foto's)
*Pistore geinstalleerd en geupdate.
*GParted geinstalleerd
*Chromium geinstalleerd
*Code:Blocks geinstalleerd
*Pi3D igeinstalleerd

Reeds in vorige bericht al geinstalleerd.:
*SSH ingeschakeld.
*Tijdzone naar Europees - Amsterdam/België.
*XRDP geinstalleerd en start op tijdens boot. (gebruiker.: pi , paswoord.: raspberry of met gebruiker.: root , password.: raspberry , dit geeft je alle rechten)
*Node.js v0.8.14 igeinstalleerd
*Geany geinstalleerd
*Apache2 met PHP5 en MySQL geinstalleerd (paswoord.: root)
*PhpMyAdmin geinstalleerd( gebruikersnaam.: root paswoord.: root)
*Tiny Basic One geinstalleerd.

Image is gezipt tot +/- 730Mb , unzipt is het +/- 3.2Gb

Aankomende aanpassingen
*Config fbestandonen bij eerste keer opstarten vanaf sd kaart, zoals de oorspronkelijke image.
*Mono's VB.Net support
Precompiled VB.NET assemblies kan gewoon gedraaid worden met Mono.
De Mono VB.NET compiler word vbnc genoemd.
*Nederlandse config bestand word links in het menu ook nog vertaald.

Een van de dingen die ik genoemd had was dat het Raspi-Config in 2 talen Nederlands en Engels is.
Hier zijn enkele foto's.

Bijlage  menu1.png   12,77K   7 downloadsBijlage  menu2.png   19,32K   9 downloadsBijlage  menu3.png   18,63K   6 downloads

Download link.

Veranderd door pascalbianca, 15 januari 2013 - 13:40.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.
email : pascalbianca@vbib.be
of email : webmaster@vbib.be
MSN.:: pmhaschuffelers@hotmail.com
Volg ook mijn Raspberry Pi Blog.:: link

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#2 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten
    Laatst bezocht 19 jun 2014 22:01

Geplaatst op 01 maart 2013 - 22:54

Hoe kan ik et deze versie de langguage verandereen? Het lukt helemaal niet.

#3 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 01 maart 2013 - 23:24

Hoe bedoel exact om de taal te veranderen? zoals in de foto's in het bericht? Heb je de image van Raspberry uit mijn post gedownload, zo ja, zou het wel moeten gaan want die is diverse keren getest.
Met de pijltjes toets kun je dan door het menu heen gaan om een keuze te maken en te bevestigen d.m.v. de enter toets.

M.v.g.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#4 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 02 maart 2013 - 02:20

De taal in nl zetten zoals in deze topic: http://www.vbib.be/i...y-pis-language/ .
Ik heb inderdaad de image van Raspberry uit uw post gedownload, de stappen gevolgd zoals u hierboven omschrijft en in ga dus naar be nl_BE@UTF8 , maar ik krijg dan None  of   en_GB.UTF-8  en dus niet de be nl_BE@UTF8.

#5 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 02 maart 2013 - 09:20

Dat is zeer vreemd.
Ik heb net even de image gedownload en getest hier via mijn post en hier staat hij gewoon er tussen.:

Bijlage  snap.png   57,81K   2 downloads

Geplaatste afbeelding

#6 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 02 maart 2013 - 16:17

He
Ja, bij mij ook. Dus tot daar is alles oke. Enkel, als ik in het scherm zit wat jij hierboven laat zie en ik scrol naar nl_BE@UTF8 zoals jij hierboven laat zien , en ik dan op enter druk, dan krijg je dus een nieuw scherm waar ik dus None  of   en_GB.UTF-8  moet kiezen, maar geen nl_BE@UTF8. Dan moet ik dus één van deze twee nemen, en of ik nu None  of   en_GB.UTF-8 neem, en ik op "ok" druk, dan ga ik terug naar het zwart scherm waar het aangeeft en_GB.UTF-8 op te slaan.  En alles blijft in het Engels, en niet zoals op uw andere pagina topic: http://www.vbib.be/i...y-pis-language/ .

#7 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 02 maart 2013 - 23:03

Ik heb het nogmaals eens voor je getest.
Maar ik denk dat je hier de mist in gaat met het geen wat je verteld, even vet gedrukt.:

Citeren

Enkel, als ik in het scherm zit wat jij hierboven laat zie en ik scrol naar nl_BE@UTF8 zoals jij hierboven laat zien , en ik dan op enter druk, dan krijg je dus een nieuw scherm waar ik dus None  of   en_GB.UTF-8  moet kiezen, maar geen nl_BE@UTF8.

Je moet voor dat je op oke drukt eerst een spatie geven zodat er een sterretje voor komt te staan.

Bijlage  e2.jpg   99,26K   2 downloads

Als je dan op oke drukt krijg je dit scherm.:

Bijlage  e1.jpg   83,84K   2 downloads

En zoals je ziet staat er dan wel nl_BE@UTF8.

M.v.g. Pascal.

Geplaatste afbeelding

#8 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 03 maart 2013 - 23:20

Pascal
Dat zal het zijn waar ik de fout maak, een spatie geven, dat deed ik niet omdat ik het ook wel niet wist dat  ik dat moest doen.  Ik zal het morgen eens testen, maar dat zal de fout zijn die ik maak. Ik dacht wel hoor dat ik iets te weinig uitvoerde. Ik ben dan ook wel een beginneling op gebied van Linux, maar ik wil het wel graag leren.
Pascal bedankt voor de hulp en ik hou op de hoogte.

Groeten
Eric

#9 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 03 maart 2013 - 23:26

Beste Eric,

Graag gedaan.
Ik heb het mezelf ook moeten leren en uit moeten zoeken als eerste met 0% kennis van Linux basis.
En daarom plaats ik ook ze veel mogelijk dingen hier wat ik heb uitgezocht zodat andere mensen er iets mee kunnen en ervan leren ;)
Ben benieuwd of dat inderdaad je foutje is geweest, maar ik vermoed het van wel, wat uiteraard niet erg is want daar leer je alleen van en daar is dit forum ook voor bedoeld.

M.v.g. Pascal.

Geplaatste afbeelding

#10 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 08 maart 2013 - 15:27

Pascal
Het is gelukt, het was het sterretje.

#11 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 08 maart 2013 - 16:40

Fijn te horen dat dat het probleempje was.

M.v.g. Pascal.

Geplaatste afbeelding

#12 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 17 april 2014 - 12:08

he

Ga u op de Release datum van  2014-01-07 ook uw versie maken? Of moeten we enkel een update uitvoeren?

#13 Eric Buedts

Eric Buedts

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten

Geplaatst op 17 april 2014 - 12:58

Nog een vraag.
Ik probeer te werken op de Pi via externe bureaublad, dus via mijn Laptop HP Envy 17-j030eb notebook-pc.
Alles werkt perfect, enkel het toetsenbord krijg ik maar niet goed. Die gaat altijd naar het toetsenbord voor Nederland.
Ik heb op mijn laptop gezien dat het toetsenbord van Microsoft is, hoewel het een HP is. Maar goed, ik vind in de lijst van de Pi geen toetsenbord voor een HP.
Kan u mij helpen, want het werkt toch zo gemakkelijk.

Of moet ik met een andere software gaan werken via mijn Laptop naar de Pi, vb TeamViewer? Als dat beter zou werken, kan iemand dan helpen om de TeamViewer goed op de Pi te krijgen, want op de laptop heb ik hem al op installeert en werkende, enkel op de Pi krijg ik hen niet aan de praat.

#14 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4121 berichten
Inzender

Geplaatst op 19 april 2014 - 09:00

Beste Eric ,

Citeren

Ga u op de Release datum van  2014-01-07 ook uw versie maken? Of moeten we enkel een update uitvoeren?
Momenteel heb ik even andere prioriteiten die even voor gaan.

Op je 2de vraag betrekking op het toetsenbord.
Je zult er een moeten gaan zoeken die er wel op werkt aangezien dit een veel voorkomend probleem is.
Teamviewer kun je meen ik niet gebruiken hiervoor, zelf werk ik met TightVNC ervoor en werkt zonder problemen hier.

Geplaatste afbeelding

Ook met taq PI, Wheey Raspbian voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[PI] Untitled 1

Met dank aan PascalBianca die tot op heden alles bijhoud sinds anno dec 2010)
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
vbib.be - vbnet.be - vbdotnet.be - visualbasic.be