Springen naar inhoud

- - - - -
VB6

Vb6 Of Vb.Net

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 39 reacties in dit onderwerp

#31 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 365 berichten
    Laatst bezocht 20 okt 2017 00:08
  • LocatieKrimpen a/d IJssel

Geplaatst op 31 augustus 2013 - 15:05

volgende week nog een week in Engeland dus het schuift een weekje op......

maar wat ik vooral nu wil gaan doen, heb ik al eens eerder een topic over gehad : http://www.vbib.be/i...05-eigen-basic/

En lunatic zou helpen.... Die heb ik ook toen alle elektronica  (de USB kaart voor verbinding met de computer, inputkaart, output kaart, servo kaart + servo) gestuurd... maar door persoonlijke problemen......
is dat een beetje stil gevallen....

ik hoop dat er andere zijn die mee willen denken....   ik kan de elektronica eventueel nog wel een keer maken (Of aan Lunatic vragen of hij het terug zou willen sturen , bedoel ik heb het toen allemaal gratis naar hem opgestuurd. of is dat raar als ik vraag of hij het terug zou willen sturen?)

maar het is dus een soort open systeem , om dingen met je computer te besturen....   met digitale kaarten... in en output, analoge kaarten 8 en 12 bit en in en uit.... en nu dan ook een kaart om 8 servos te besturen....

dus misschien is er een ander die zeg... als ik de elektronica zou hebben wil ik best mee denken.....  er is nergens haast bij....  tis zo maar hobby....
www.arjan-swets.com met cnc filmpjes

#32 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 365 berichten

Geplaatst op 12 september 2013 - 14:57

niemand?

#33 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3577 berichten
    Laatst bezocht vandaag, 17:41
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 12 september 2013 - 15:09

Zelf ontbreekt het me helaas aan de nodige tijd / elektronica kennis om je verder te helpen.

Ik denk dat pascal zowat de enige is die je hiermee verder kan helpen (indien er nog kandidaten zijn... gelieve zicht te melden ;) )

*** Vergeet ons geen bezoekje te brengen op facebook ***

- Any fool can know, the point is to understand -

RedThread@vbib.be

Huisregels | Tutorials | VS 2017 Community | Keybinding Posters | Code Tags gebruiken | MSDN

#34 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 365 berichten

Geplaatst op 12 september 2013 - 22:47

het rotte is dat ik eigenlijk helemaal niet weet hoe te beginnen....

ik heb ook zoiets bij alles wat ik vraag ...eehhh  

eigen basic...  te moeilijk
vraag ik iets van wijzermetertjes ze maken, krijg ik als antwoord ... die kan je gewoon downloaden....
ik wil bijvoorbeeld een robotje aan sturen....  kan ik ook iets van een 3d robotje op me scherm krijgen... welke realtime mee beweeg?

ik bedoel... wat kan er nu eigenlijk nog wel met visual basic....

wat doen jullie er mee?

#35 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4335 berichten
    Laatst bezocht 19 nov 2017 09:53
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 13 september 2013 - 05:12

Ik denk persoonlijk dat je even wat korte oefeningen moet gaan maken om iets vertrouwd te geraken in de nieuwe vb.net.
Bv. wat gegevens van een db in een datagridview te laden en weg te schrijven en nog van die dingen.
In de tutorial sectie staan genoeg leuke dingen om even gewend te raken ermee.
Als je dit eenmaal bent kun je alle kanten uitgaan.

Over die plugin wat je schreef, ja heel veel plug-ins (gauges, grafieken, en noem maar op) zijn reeds kant en klaar te vinden en geleverd door bedrijven om het de mensen makkelijker te maken om die in hun programma's te integreren zodat de mensen niet al die stof hoeven te typen.

Ik kan eigenlijk gerust zeggen , ja alles is te maken via vb.net alleen uiteraard moet je de weg kennen en de kennis hebben om ingewikkelde dingen te maken, maar ze zijn te doen.

Ik zelf heb een boekhouding programma geschreven voor mijn vrouw voor de bank gegevens bij te houden, een digitaal logboek gemaakt voor het werk, aansturings software voor stappen motors (staat op het forum bij electro sectie), eigenlijk een hoop wat ik hier vermeld heb op het forum.

VB6 is eigenlijk tegenwoordig de kleine broer van VB.net.

Citeren

ik wil bijvoorbeeld een robotje aan sturen....  kan ik ook iets van een 3d robotje op me scherm krijgen... welke realtime mee beweeg?
Ja dit kan, als je die servo's aanstuurt kun je x-y coördinaten gebruiken om op je scherm een armpje te laten bewegen.

Alleen ik heb een klein vermoeden omdat je die overstap van VB6 naar VB.net wilt gaan , al gelijk iets te hoog wilt gaan grijpen, uiteraard niet verkeerd bedoeld van mijn kant.

Begin gewoon even met iets simpels om eraan te gewennen en denk dat je dan makkelijker ermee weg komt hoe verder je geraakt.( ps . mijn opmerkingen is geen kritiek maar alleen een suggestie om je te helpen ;) )

Ik zal kijken of ik eens een soort gauge voorbeeld kan maken voor je zodat je een idee krijgt.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.
email : pascalbianca@vbib.be
of email : webmaster@vbib.be
MSN.:: pmhaschuffelers@hotmail.com
Volg ook mijn Raspberry Pi Blog.:: link

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#36 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4335 berichten
Inzender

Geplaatst op 13 september 2013 - 16:13

Bedoel je zo een gauge Swets?
Bijlage  agaugeapp.jpg   24,8K   1 downloads
Bijlage  Debug.zip   46,06K   1 downloads

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#37 josk79

josk79

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 614 berichten
    Laatst bezocht 30 jan 2017 23:38

Geplaatst op 13 september 2013 - 16:45

Swets,

ik wil je wel helpen om een basis te maken voor je I/O. Ik denk dan aan een klasse (daar komt hij weer!) om kaarten mee aan te sturen. Deze kun je later dan in je 'eigen basic' implementeren. Ook hier wil ik wel een opzetje voor maken. Helaas ontbreekt het mij ook vaak aan de nodige tijd, maar gezien het toch al een langlopend project is is het misschien geen probleem voor je dat het een aantal weken kan duren?

Indien je wilt, stuur me maar even een PM dan geef ik je een adres door om een kaart toe te sturen, dan zal ik kijken wanneer ik eraan begin.

Ik vind het op zich een leuk project om aan te hobbyen, echter is bij mij VB de laatste tijd een beetje op een laag pitje komen te staan.
Verkoop van Peruaanse producten in Nederland en België. www.que-rico.nl

#38 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4335 berichten
Inzender

Geplaatst op 13 september 2013 - 17:06

hier idem als je iets extra zou kunnen missen, maar inderdaad idem de tijd aangezien ik 5 ploegen draai.

Geplaatste afbeelding

#39 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 365 berichten

Geplaatst op 17 september 2013 - 22:45

nou ... dat is heel fijn.... ik zal eens wat hardware bij elkaar zoeken... wordt vervolgt...!!!

#40 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 365 berichten

Geplaatst op 19 september 2013 - 11:48

Bericht bekijkenpascalbianca, op 13 september 2013 - 05:12, zei:

Ik denk persoonlijk dat je even wat korte oefeningen moet gaan maken om iets vertrouwd te geraken in de nieuwe vb.net.
Bv. wat gegevens van een db in een datagridview te laden en weg te schrijven en nog van die dingen.
In de tutorial sectie staan genoeg leuke dingen om even gewend te raken ermee.
Als je dit eenmaal bent kun je alle kanten uitgaan.

Over die plugin wat je schreef, ja heel veel plug-ins (gauges, grafieken, en noem maar op) zijn reeds kant en klaar te vinden en geleverd door bedrijven om het de mensen makkelijker te maken om die in hun programma's te integreren zodat de mensen niet al die stof hoeven te typen.

Ik kan eigenlijk gerust zeggen , ja alles is te maken via vb.net alleen uiteraard moet je de weg kennen en de kennis hebben om ingewikkelde dingen te maken, maar ze zijn te doen.

Ik zelf heb een boekhouding programma geschreven voor mijn vrouw voor de bank gegevens bij te houden, een digitaal logboek gemaakt voor het werk, aansturings software voor stappen motors (staat op het forum bij electro sectie), eigenlijk een hoop wat ik hier vermeld heb op het forum.

VB6 is eigenlijk tegenwoordig de kleine broer van VB.net.

Ja dit kan, als je die servo's aanstuurt kun je x-y coördinaten gebruiken om op je scherm een armpje te laten bewegen.

Alleen ik heb een klein vermoeden omdat je die overstap van VB6 naar VB.net wilt gaan , al gelijk iets te hoog wilt gaan grijpen, uiteraard niet verkeerd bedoeld van mijn kant.

Begin gewoon even met iets simpels om eraan te gewennen en denk dat je dan makkelijker ermee weg komt hoe verder je geraakt.( ps . mijn opmerkingen is geen kritiek maar alleen een suggestie om je te helpen ;) )

Ik zal kijken of ik eens een soort gauge voorbeeld kan maken voor je zodat je een idee krijgt.

ja je heb helemaal gelijk....  ik wil altijd teveel .... maar ik kan me wel (gelukkig) ergens in vast bijten, en net zolang door te gaan tot dat ik het wel snap....

alleen heb ik af en toe een zetje nodig..... in een ander topic ( http://www.vbib.be/i...aar-wat-vragen/ ) is nu onderaan een user control uitgelgd,  en dat snap ik, en daar ben ik nu mee bezig om meer properties in dat metertje te bouwen.....
En ik weet dat ze te downloaden zijn, en die zien er heel mooi uit... maar het gaat me niet alleen om die metertjes (gauges) maar gewoon over hoe je nu zelf iets maak , wat ik 20 keer op een formulier kan gooien....
(dit is wat vroeger eigenlijk ocx-en waren....)

En je heb gelijk ik moet gewoon meer gaan doen, en misschien minder vragen, pas als ik echt vast loop vragen gaan stellen...
maar ik ben alltijd met tig dingen tegelijk bezig....  zodat als ik met het ene even niet verder kan, dan heb ik altijd nog wel wat anders te doen.....

Ook met taq VB6 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VB6] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)