Springen naar inhoud

- - - - -

Code En Functies Schrijven Voor Alle Databanken

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Geen reacties in dit onderwerp

#1 pcornelis

pcornelis

Starting Developer

• Leden
  • 1 berichten
    Laatst bezocht 15 okt 2012 14:00

Geplaatst op 12 oktober 2012 - 13:25

hallo,

ik werk al vele jaren in VBA, en (niet goed, ik weet het) ik heb intussen een aantal eigen functies in modules die ik in bijna elke databank heb zitten.

Vandaar dat ik meer en meer de noodzaak voel om functies te schrijven die op applicatieniveau werken.

Na vele uren zoeken, in artikels, forums en dergelijke, heb ik al veel gevonden, en weet ik nog minder dan voorheen; het duizelt me dus...

dll's, bibliotheken, add-inn's... Ik meen begrepen te hebben dat je met een add-inn, dus met een databank.accda (of databank.mda in vorige versies) een add-inn kan maken, maar als ik het goed snap, kan je daarmee alleen code aan een nieuwe menubalk en -knop hangen, klopt dit? Of werkt een functie ook zonder menu?

Het is echter de bedoeling om eigen functies te gebruiken, zoals ik ze nu in een databank gebruik, dus aanroepbaar vanuit een macro, een knop in een formulier, een query...

En dit alles liefst binnen de mogelijkheden van access, dus geen te compileren code (tenzij het heel makkelijk is (en gratis; de baas, weet je wel...).

Kortom, de vragen zijn dus:

- is dit mogelijk? Zo ja, hoe (eenvoudig uitgelegd liefst)?

- wat is dan de beste (lees eenvoudigste) methode?

Alvast bedankt !

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)