Hallo iedereen,
ik zit met het volgende probleem:
Bij het aanmelden krijgt de gebruiker een melding als de gebruikersnaam en/of het wachtwoord verkeerd is ingegeven.
Gebeurd dit echter 3 keer, dan sluit de applicatie af.
Er zou dan ook een MessageBox getoond moeten worden waarin staat "u kan binnen 15 min opnieuw proberen"
en een second later "u kan binnen 14 min 59 sec opnieuw proberen" enzovoort...
Ik heb momenteel al dit qua code bij de test:
Visual Basic Code:
If aantSlechteAanmeldingen > 2 Then
MessageBox.Show("Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord is 3 maal verkeerd ingegeven. Wacht " & CStr(wachttijd) & " minuten en probeer opnieuw.", "Maximum aantal aanmeldpogingen overschreden", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
'--------------------------------------------
'TIMER MET COUNTDOWN VAN WACHTTIJD!
tmrWachttijd.Start()
End If
En dit bij de tick-event van de timer:Visual Basic Code:
Private Sub tmrWachttijd_Tick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles tmrWachttijd.Tick
wachttijd -= 1
If wachttijd = 0 Then
tmrWachttijd.Stop()
MessageBox.Show("Uw gebruikersnaam en/of wachtwoord is 3 maal verkeerd ingegeven. Wacht " & CStr(wachttijd) & " minuten en probeer opnieuw.", "Maximum aantal aanmeldpogingen overschreden", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
SluitApplicatie()
End If
'ENKEL TEKST VAN MESSAGEBOX VERANDEREN EN NIET TELKENS OPNIEUW EEN MESSAGEBOX TONEN!
End Sub
Maar hierbij toont hij elke second een nieuwe MessageBox.Dat is niet de bedoeling.
Het is de bedoeling gewoon de tekst van de MessageBox te veranderen.
Kan er iemand mij aub helpen?
Alvast bedankt!

Inzender