Hallo,
Ik ben zelf jaren geleden begonnen met VB.net omdat dat ze dat opschool verwachte (elektronica opleiding) en heb daar een beetje basis mee gelegd.
Vervolgens heb ik een tijd niet meer geprogrammeerd en ben later als nog begonnen met een opleiding tot applicatie ontwikkelaar, hier begonnen we met PHP en vervolgens nog wat talen.
Toen ik weer terug ging naar MS windows form applicaties vond ik C# een stuk fijner dan vb.net omdat je in C# ifjes en elsejes met haakjes () en accolades {} schrijft wat ik ondertussen ook van uit PHP aangeleerd had.
Verder is C# een stukje minder tollerand.
Doe je in VB een int naar een textbox met
textbox1.text = getal1, dan pikt deze dat gewoon
Probeer je dit in C# dan krijg je gegarandeerd een melding dat je een variabel die
geen string is, in een
string property probeerd te plaatsen.
Aan de andere kant las ik van de week op vbib, dan je met
strict on in VB aardig het zelfde voor elkaar krijgt.
Ik zou persoonlijk kiezen voor C#, dit is iets moeilijker om te leren, maar je leert wel beter na te denken met wat je doet omdat niet zomaar alles wordt accepteerd.
Mocht je later naar een andere taal overstappen, dan is het verschil ook wat kleiner.
Wat wel een belangrijk punt is voor beginners: De grootste meerderheid op VBIB is VB.net waardoor je vaak voorbeelden en ondersteuning voor handen hebt.
Op de vraag van het omzetten van VB naar C# en vise versa, dan kun je met de volgende tool heel erg ver komen:
http://www.vbib.be/i...and-c-to-vbnet/
Groeten,
Eviltwin