Ik ben Michaël De Boey en ik zit in het 6de, en laatste, jaar Informaticabeheer in het Koninklijk Atheneum te Sint-Niklaas. Als laatstejaarsstudent van het Secundair Onderwijs is mijn GIP, ofwel geïntegreerde proef, dus een belangrijk onderdeel voor het behalen van mijn diploma.
Al vanaf het begin van dit schooljaar zijn we begonnen te werken aan onze GIP. Onze GIP-opdracht werd verdeeld in 3 delen.
Het eerste deel was het informatica- en wiskundegedeelte. Hierbij werd onze klas in 2 groepen verdeeld en elke groep mocht een welbepaalde opdracht kiezen. Ik werd samen in de groep geplaatst met Bram Van der Weken, Remigo De Meirleir en Muhamed Husein. Mijn groep heeft gekozen voor het maken van een online webshop met een offline applicatie voor het beheren van de klanten, leveranciers, producten, stockbeheer, ... .
De specifieke opdracht ging als volgt:
Citeren
Maak een verkoopsite voor een minionderneming (naar keuze).
- Maak een webshop site waar je de producten van de mini te koop kan aanbieden
- maak in VB (Visual Basic .NET) een toepassing waarmee je de inhoud van de website (producten database) kan onderhouden
- Stel voor wiskunde statistieken op betreffende diverse aspecten van de verkoop (bvb meest verkochte product, gemiddelde verkoop per klant, etc)
Over dit deel zal ik dus gedurende dit schooljaar meer vertellen en uitleg vragen indien ik iets niet begrijp.